Освіта в кросівках
Освіта в кросівках
І. Про кросівки
Сонячним ранком 23 травня 2023 року хлопець з вигляду років двадцяти п'яти зайшов у магазин взуття оформити повернення кросівок, які йому не підійшли за розміром. Працівниця пояснила хлопцеві, що йому потрібно заповнити паперовий бланк, де вписати необхідну інформацію про себе. І тут він каже:
- Заповніть, будь ласка, за мене, я давно працюю тільки в онлайні, і погано вмію писати.
- Але ж треба ваші паспортні дані, номер банківської карти, - говорить працівниця.
- Я все взяв із собою і вам продиктую, - абсолютно серйозно відповідає хлопець, і вони разом заповнюють бланк.
Так сталося, що я в той час теж перебувала в цьому магазині.
ІІ. Теж деякою мірою про кросівки
На днях дочка знайомих, учениця 9-го класу, досить розвинена і начитана дівчина, просить допомогти з домашкою з алгебри. В очікуванні поки вона знайде потрібний приклад, я подумки готуюся до того, що доведеться швидко на пальцях пояснити складний матеріал, який вона пропустила. Дівчина показує задачу. Народ, ви не повірите. Там є готова формула, в яку замість літер M та N просто треба підставити числа 5.3 та 10.7, і просто виконати обчислення. В ГОТОВУ ФОРМУЛУ, КАРЛ!
- Дистанційка… - розводить руками мама у відповідь на мій здивований погляд.
ІІІ. Про освіту
Дистанційний формат під час пандемії призвів до колосальної втрати знань, соціалізації, контактів та до проблем із здоров'ям і вихованням.
Дистанційка зручна. Зручна для обох таборів, як вчителів-викладачів, так і здобувачів освіти. Зручна тим, що надає таку приємну можливість працювати в рази менше, не вчити необхідний матеріал і списувати, списувати, списувати, попиваючи каву з тістечками на м'якому диванчику.
Дистанційка корисна. Так. В тому випадку, коли здобувач освіти мотивований своєю високою оплатою за надану можливість користуватися ресурсом, який якісно створений професійним викладачем теж за відповідну високу оплату.
Але дистанційне навчання не повинно бути базовою моделлю освіти.
Порушується основне - зв'язок "учень-вчитель". Мені особисто власний статус "Голови-що-говорить-з-прямокутничками" не надто до вподоби.
IV. Теж про освіту
Дуже потрібно, а якщо зовсім чесно, то вкрай необхідно, щоб влада приділяла більше уваги освіті. Влада, що ще встигла отримати більш-менш якісну освіту. І сьогодні, от прям зараз, негайно, нашим дітям потрібна освіта принаймні на такому ж рівні.
Якщо обирати між красивим фонтаном і красивим шкільним корпусом - потрібно фінансувати друге.
Якщо обирати між обладнанням приміщення для ресторану і обладнанням того ж приміщення для укриття школярів під час тривоги - однозначно потрібно друге.
А вже після забезпечення якісної очної освіти на всіх рівнях, можна переходити до встановлення красивих фонтанів чи розмноження ресторанних мереж.
V. До чого тут штучний інтелект
З іншого боку, мабуть все це не актуально. Адже скоро вчити нас буде штучний інтелект і вчитися за нас теж буде штучний інтелект, який до того часу навчить сам себе, як правильно відповідати на свої ж запитання. А поміж тим отримую листа, що як завжди терміново (!), МОН просить подати своє бачення щодо можливого використання платформ ШІ у процесах викладання, навчання і навіть … науково-дослідної роботи.
VI. Післямова
У тому магазині я купувала нове взуття. Бо для того, щоб довго та швидко бігати, не травмуючись, потрібно мати якісні та зручні кросівки. Вже не пам’ятаю, хто мене цього навчив…
Коментарі
Дописати коментар